Saturday, May 29, 2010

Al-fatihah

Assalamualaikum wbt..

Petang yang sayu, dengan rintik-rintik hujan seakan-akan memahami dan turut sama merasai perasaan yang menyelubungi sebilangan besar hamba Allah terutamanya dari keluargaku, dengan pemergian arwah pak ngah yang begitu banyak jasanya pada kami semua, aku sudah mula merindui arwah, rindukan senyum dan gelak tawanya, kadang-kadang bagaikan tak percaya bahawa beliau dah pergi meninggalkan kita semua, tapi hakikat tetap hakikat dan itu semua kerja Allah SWT.

Setelah berbulan lamanya berjuang dengan penyakit kanser, jauh di sudut hati tidak pernah mengalah dalam mencari penawar, namun sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui, mungkin ada hikmah di sebalik segalanya yang belum kita sedar lagi. Alhamdulillah, pemergiannya tidak sesukar mana, sekurang-kurangnya beliau menghembuskan nafas terakhir dengan tenang di pangkuan isteri dan anak-anak..

Semoga rohnya dicucuri rahmat dan dilindungi dari azab kubur dan minta ditempatkan bersama orang beriman. Semoga keluarganya terus tabah dan kuat meneruskan kehidupan tanpa suami dan bapa tercinta yang selama ini, menjadi tulang belakang keluarga yang tak kenal lelah memberi nafkah dan menyediakan segala keperluan untuk isteri, anak-anak dan adik-beradik.

Sekalung al-fatihah buat arwah pakngah. :(