Thursday, May 13, 2010

Kesilapan itu perlu

Assalamualaikum semua,

korang apa khabar agaknya harini? Saya baik2 je, alhamdulillah, masih dapat merasa nikmat Allah walaupun diuji dan diuji. hehe :)

Beberapa hari yang lepas, satu kejadian dah betul2 menyedarkan saya, yang buat saya terbeliak dan terjaga dari kekhilafan diri. Kadang-kadang kita sangat memerlukan kesilapan kerana dari situ kita belajar tentang kebenaran.

Syukur alhamdulillah, saya masih diberi peluang untuk belajar dan terus belajar mengenal diri di samping memperbaiki diri sendiri.

Saya mungkin dibenci orang sebelum ini, dan saya tak berdaya melainkan hanya meminta maaf atas segala salah dan silap. Saya tak dapat berjanji kalau saya boleh menjadi orang yang baik tapi saya sedang mencuba untuk menjadi yang lebih baik.

Memang sukar perjalanan dan hijrah ini, perlu mental yang kuat, iman yang teguh, semangat yang kental. Kadang-kadang bila saya buat satu perkara yang saya rasa sangat tak patut, saya cuba untuk menahan diri tetapi terjadi jgk, saat tu, saya hanya bergantung pada kudrat dan iradat Allah.

Semoga Allah terus menyedarkan saya dari kesilapan dan semoga hati saya sentiasa nampak pada kebenaran :)